Napoleon versus olievlek

Na drie keer zelf de achterste keerring van de krukas te hebben vervangen en nog steeds olie te zien druppelen, is de conclusie simpel. “Je hebt de strijd verloren Leon. Je bent verslagen door de techniek.” Maar de oorlog is nog steeds in volle gang. Uit de geschiedenis blijkt dat de ontwikkeling van oorlogstuig pas echt op volle toeren draait tijdens de oorlog. Op die momenten worden de beste tanks ontworpen, de betrouwbaarste handvuurwapens gemaakt en wordt de ervaring van de individuele soldaat een moordwapen. Zo ook in de garage van de noeste sleutelaar.

Na iedere nederlaag, vormt ervaring een nieuw strijdplan. Met dit plan trekken we opnieuw ten strijde om de volgende slag te winnen. Nu hebben we versterking ingeroepen van de Land Rover garage. In zes uur het motorblok gedemonteerd en klaargemaakt om de volgende dag in de achterbak van de Volkswagen Polo naar de garage te rijden. Daar gaan we over de schouders van de monteurs even meekijken wat het geheim van de keerring is. Het schijnt dat je het motorblok op zijn kop moet zetten, zodat je de keerring gemakkelijk kunt vervangen. De juiste vloeibare pakking gebruiken en “dan is het een makkie” . Zei Napoleon dat niet, toen hij optrok naar dat Belgische plaatsje Water….nog iets. We gaan het meemaken. De vertrekdatum komt steeds dichterbij en nu ligt de auto weer compleet uit elkaar. The battle continues…..

Ps: Volgens Claire is de enige oorlog die ik voer, die met de olie in mijn gezicht. De olie wint altijd.
Met grote stukken verovert ‘zwart’ mijn gezicht!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *